2013. június 30., vasárnap

Marketing alapismeretek Tarantino-módra

Van egy remek jelenet a Django elszabadulban, amikor is Dr. Schultz (Waltz) és Monsieur Candie (DiCaprio) azon polemizál, hogy hát milyen is a sikeres birkózó, pontosabban, "nigger-bunyós". A liberális fejvadász, Dr. Schultz szerint roppant fontos az előadásmód (presentation); számít az attitűd (panache), és hogy legyen az illetőnek fellépése (sense of showmanship).
Miközben Dr. Schultz egy reklámszakember komolyságával pödri bajszát, 
Monsieur Candie szemében egy brand manager elszántsága lobog.

Mire a konzervatív ültetvényes, Monsieur Candie nemes egyszerűséggel így válaszol: "(...) ne felejtsük el, mi a legfontosabb a nigger-bunyóban: olyan nigger, amelyik mindig nyer. Legyen ez mindig az első, a második, a harmadik, a negyedik és az ötödik szempont. Ha ez megvan és biztos a dolgában, akkor már vacakolhat az ember a tálalással. Mindent a maga idejében."

Hajlamosak vagyunk elfelejteni, mert azt gondoljuk, a reklám mindenre képes, és hisszük, zseniális doktor schultzai vagyunk a reklámszakmának – pedig az a nagy helyzet, hogy a.) a reklám korántsem mindenható, b.) a sikeres marketing alfája és omegája az árukereskedelem hajnala óta ugyanaz: a nyerő termék (ha úgy tetszik: "a nyerő nigger"). Ami jól teljesít, rendesen működik, hasznos és megbízható, hozza a formáját ("biztos a dolgában"). 

Manapság egyre gyakrabban elfelejtjük Monsieur Candie 5 legfontosabb szempontját; helyette vacakolunk a tálalással, és a végén csodálkozunk, hogy amit reklámozni próbálunk, az nem kell a kutyának se.


(És persze a tálalásban látjuk a hibát, ügynökséget váltunk, bőszen kutatunk, újrapozicionálunk, új kreatívot fejlesztünk, és várjuk a csodát. Holott a "nigger-bunyósunk" még mindig nem nyerő.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...