2013. június 10., hétfő

Egyperces furcsaság


"Az a furcsa, hogy az irodalomban pont annyi ideig tart remekműveket írni, mint egy remekművet elbaszni. És ugyanannyi meló."
Pisti néz a vérzivatarban

Örkény már csak tudta, elég otthonosan mozgott remekmű vonalon. Az örkényi szabály alól persze a reklám sem kivétel. A pocsék, ötlettelen kampány megvalósítása ugyanannyi időt és energiát emészt fel, mint a jó kampányé. A fotózás, a sajtóhirdetés összerakása, a szereplőválogatás, a forgatás, a vágás, az utómunka, egyáltalán: a reklámfolyamatokat kísérő hosszas egyeztetés/mítingelés/idegőrlés az ügyféllel vagy nélküle – mindegy, hogy remekmű vagy pocsékság a vége, de egyformán igényli a melót.

Erre mondja Sullivan: "Legyen ütős a koncepciónk. Különben sokáig bánhatjuk, hogy nem dolgoztunk rajta eleget."


(És ami a legfurcsább: az örkényi szabály az élet egyéb területein is megfigyelhető. Ennyiben az élet – irodalom. Ám ez nem is annyira furcsa.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...