2013. február 14., csütörtök

Hogyan generáljunk ötleteket?

Valamikor a 40-es években egy fiatal szövegíró, bizonyos James Webb Young kidolgozta az ötletgenerálás 5 fázisát. Talán kicsit fapadosnak tűnhet, de az általa felállított szisztéma mindmáig érvényes az alkotói folyamat modellálására.

Sullivan nem rest, felvillantja nekünk ezt az 5 fázist. Én pedig jó fej vagyok, és tovább adom, még mielőtt elkészülne a fordítás.

Tehát:

1. Szedjél össze annyi információt a megoldandó problémával kapcsolatban, amennyit csak tudsz. Olvass, kutass, kérdez sokat, gyűjts, gyűjts, gyűjts.

2. Fogd magad és ess neki a problémának. Dolgozz rajta.

3. Pihentesd a dolgot. Egy ideig ne foglalkozz vele, csinálj valami mást, hagyd, hogy a tudatalatti munkálkodjon a megoldáson.

4. Heuréka! 

5. Találd ki, hogyan lehet megvalósítani az ötleted a való világban.


A Hey, Whipple alapvetően a második fázisra koncentrál: hogyan kell nekiesnünk a problémának. És hogyan lehet belőle aztán jó reklámot kalapálnunk.

A többi lényegében gyerekjáték.


(No, akkor ez a bejegyzés is megvolt, mégsincs este. Jöhet a 3. fázis.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...