2013. április 5., péntek

Tegye fel a kezét, aki így tud prezentálni!

"Miként az élet oly sok egyéb területén, a reklámcsinálás frontján is él az aranyszabály: higgyünk abban, amit csinálunk", mondja Sullivan, majd hozzáteszi: "És néha az sem árt, ha ezt kellő határozottsággal juttatjuk mások tudomására."

Hogy mit jelent a kellő határozottság? Íme egy példa rá:

1962-ben, mikor az Avis autókölcsönző már 11. éve gyengén muzsikált, a tulaj megbízott egy Robert Townsend nevű fazont, hogy kicsit rázza már gatyába a céget. Townsend okos és tájékozott ember volt. De ha nem lett volna az, akkor is hamar eljut az ügynökséghez, amely a VW-reklámjaival épp akkor robbantotta ki a kreatív forradalmat.

Townsend felkereste hát William Bernbachot (fent nevezett ügynökség egyik, ha nem az egyetlen vezetőjét), és leült vele tárgyalni. Bernbach nem nagyon cifrázta. Mélyen belenézett Townsend szemébe, és elmondta neki, hogy ők miként is képzelik az együttműködést:

"Nos, mi kapunk Öntől 90 napot, hogy tanulmányozzuk a piacot, megismerjük a céget és beleássuk magunkat a feladatba. Aztán elkészítjük a hirdetéseket, amiket Ön megjelentet. Azokon a felületeken, ahol mi mondjuk. Úgy, ahogyan mi írtuk meg őket. Ön pedig semmin nem változtat."
William Bernbach magyaráz.

Aztán Bernbach még azt is javasolta, hogy Townsend nyugodtan hívja fel az ügynökség jelenlegi ügyfeleit, és kérjen tőlük referenciákat. 

Ennyi. Ez volt a Prezentáció. Eszi-nem-eszi-nem-kap-mást helyzetRobert Townsend ilyennel még soha nem találkozott. Nem is tudott rá nemet mondani.

És hogy az Avis milyen kampányt kapott a Bernbach-csapattól? Erre még visszatérünk. Egyelőre csak annyit mondunk: az Avis 3,2 milliós veszteségét sikerült vele 3 milliós profitra váltani. Dollárban, persze. 


(Ennyit számít egy bátor ügyfél. Egy bátor ügynökség. No, meg a jó ötlet.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...