2013. szeptember 9., hétfő

A melléknév hatalma

„Az embereknek nincs rá idejük, hogy kibogozzák, miről szól egy márka. A mi feladatunk, hogy rendesen kitaláljuk, mit is képvisel. Ennek egyik lehetséges módja úgy alakítani a márkát, hogy az egyvalamiről szóljon. A képlet egyszerű: márka = melléknév” – hangzik Sullivan tanácsa a Hogyan fürdessünk malacot?-ban, és kétségtelen: a dolog működik, feltéve, hogy egy márkának némi köze van a melléknévhez, és kellő következetességgel ragaszkodik is hozzá. Nemcsak ma, nemcsak holnap; de éveken át. (Emlékszünk, mit jelent a következetesség?)

A márka = melléknév képlet egyik markáns képviselője a Volvo. Mert ha azt kérdem: tessék nekem megmondani, mit is képvisel a márka – akkor viszonylag egy emberként harsognánk a választ. Hogyhát biztonságot!

Na, de miért is?

Mert például ma is ugyanúgy demonstrálja a melléknevét, miként azt 25 évvel ezelőtt demonstrálta. Akkor még David Abbott szövegíró vitte a bőrét a vásárra, lásd az alábbi sajtóhirdetést:

Mikor még sehol sem volt a Photoshop. 

Ma pedig már a Volvo elnöke arcoskodik a sárga sisakjában:

Hajrá, elnökök, kapaszkodjatok!


(De a hatás persze ugyanaz. Beég a fejekbe az a melléknév.)


1 megjegyzés:

  1. nem értem ezt a reklámot.
    A vonófejnek mi köze van ehhez, hiszen a videóból semmi nem utal arra, hogy a vonófejhez volna rögzítve az a valami, amibe a faszi kapaszkodik. És ha oda van hegesztve az alvázhoz valami vakos acélrúd, amit részben így próbáltak eltakarni?
    Ha már ennyire őszinték, akkor miért kell cinkelt lapokkal játszani?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...