„Az embereknek nincs rá idejük, hogy kibogozzák, miről szól egy márka. A mi feladatunk, hogy rendesen kitaláljuk, mit is képvisel. Ennek egyik lehetséges módja úgy alakítani a márkát, hogy az egyvalamiről szóljon. A képlet egyszerű: márka = melléknév” – hangzik Sullivan tanácsa a
Hogyan fürdessünk malacot?-ban, és kétségtelen: a dolog működik, feltéve, hogy egy márkának némi köze van a melléknévhez, és kellő következetességgel ragaszkodik is hozzá. Nemcsak ma, nemcsak holnap; de éveken át. (Emlékszünk, mit jelent a
következetesség?)
A
márka = melléknév képlet egyik markáns képviselője a Volvo. Mert ha azt kérdem: tessék nekem megmondani, mit is képvisel a márka – akkor viszonylag egy emberként harsognánk a választ. Hogyhát
biztonságot!
Na, de miért is?
Mert például ma is ugyanúgy demonstrálja a melléknevét, miként azt 25 évvel ezelőtt demonstrálta. Akkor még David Abbott szövegíró vitte a bőrét a vásárra, lásd az alábbi sajtóhirdetést:
Mikor még sehol sem volt a Photoshop.
Ma pedig már a Volvo elnöke arcoskodik a sárga sisakjában:
Hajrá, elnökök, kapaszkodjatok!
(De a hatás persze ugyanaz. Beég a fejekbe az a melléknév.)
nem értem ezt a reklámot.
VálaszTörlésA vonófejnek mi köze van ehhez, hiszen a videóból semmi nem utal arra, hogy a vonófejhez volna rögzítve az a valami, amibe a faszi kapaszkodik. És ha oda van hegesztve az alvázhoz valami vakos acélrúd, amit részben így próbáltak eltakarni?
Ha már ennyire őszinték, akkor miért kell cinkelt lapokkal játszani?